Pradžia
MTC vizija Tūkstantmečio mokykloms: didinti švietimo teisingumą, mokinių įtrauktį ir įsitraukimą į mokymąsi, mažinti mokinių mokymosi pažangos atotrūkį, kurti patrauklią, mokytis skatinančią aplinką.
Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedra ir Mokyklų tobulinimo centras organizavo baigiamąją projekto „Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ konferenciją „Dirbtinis intelektas ir mokymosi analitika: ateitis prasideda šiandien“.
Antroje konferencijos dalyje buvo pristatytas projekto metu šalies mokyklose atliktas tyrimas, pasidalyta mokyklų kūrybinio darbo patirtimi, ateities vizijomis apie dirbtinio intelekto ir mokymosi analitikos naudojimą mokyklose.
Vasario 11 d. mokytojai Lietuvoje rengė pamokas skirtas Vasario 16-ajai paminėti. Virš 800 mokytojų prisijungė prie didžiausios bendradarbiavimo pamokos. Mokytojai, atradę porą savo klasei, bendradarbiavo ir vedė jungtines pamokas. Šią iniciatyvą rengė projektas „Bendradarbiaujančios klasės“ ir „Mokyklų tobulinimo centras“.
Nuo vasario 1 iki kovo 12 dienos kviečiame 1-12 klasių mokinius aplankyti paslaptingą parodą „Būtybių tyrinėtojos kabinetas“, kuri veiks Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijoje (Vilniaus g. 39). Tai vaikams ir paaugliams skirta edukacinė paroda, kviečianti neįprastu būdu susipažinti su lietuvių folkloru ir mitologija, o tiksliau – mitinėmis būtybėmis.
2020 metų pavasarį Lietuvoje gimusi akcija „Knygiukai į pagalbą vaikams“, pakvietusi vaikų knygų kūrėjus kurti trumpas iliustruotas istorijas, telpančias vieno popieriaus lapo knygelėse, sulaukė didžiulio visuomenės susidomėjimo. Šiemet projektas peržengė mūsų valstybės sienas - Lietuvos, Latvijos ir Estijos vaikų literatūros ir skaitymo skatinimo organizacijos suvienijo jėgas įgyvendindamos tarptautinį projektą „Tiny Books from Baltic Authors“ („Baltijos šalių autorių knygiukai“), kuris subūrė 36 autorius, sukūrusius 18 knygiukų, skirtų 6–10 metų vaikams.
2021 m. gruodžio 17 d. įvyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros ir Mokyklų tobulinimo centro organizuota projekto ,,Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ (projektą finansuoja Europos Sąjunga (projekto Nr. S-DNR-20-4), pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT) baigiamoji konferencija. Projekto metu siekta ištirti dirbtinio intelekto (DI) pritaikymo galimybes mokyklose ir sukurti mokymosi analitikos, kaip vienos iš dirbtinio intelekto taikymo galimybės švietime, plėtojimo scenarijus siekiant modernizuoti bendrąjį ugdymą Lietuvoje pasitelkus dirbtinį intelektą.
Šių metų pradžioje startavęs projektas “Nepatogaus kino klasė: sisteminio pokyčio link” sėkmingai įsibėgėja – baigtas pirmasis projekto ciklas – tęstiniai profesinio tobulėjimo mokymai projekte dalyvaujantiems mokytojams.
Projekto mokymuose dalyvavo beveik 60 pedagogų iš visos Lietuvos. Dokumentinių filmų pagrindu sukurta mokymų programa apėmė kelis mėnesius trukusius mokymus ir konsultacijas, kurių metu buvo siekiama suteikti ne tik žinių ir praktinių įrankių, bet ir įgalinti mokytojus įtraukti moksleivius į vietos bendruomenei svarbių socialinių problemų sprendimus, kurie ir bus pagrindas sekančiame projekto etape.
2021 m. spalio 7 d., vyko projekto „Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ (DIMA_LT) įžanginė konferencija. Konferencijos metu projekto tyrėjai pasidalino tyrimų įžvalgomis, o projekte dalyvaujančių mokyklų komandos papasakojo apie pirmuosius žingsnius diegiant virtualias mokymosi platformas ir analizuojant mokinių mokymosi duomenis.
2021 m. liepos 1 d. įvyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros ir Mokyklų tobulinimo centro organizuotas seminaras „Dirbtinis intelektas modernizuojant bendrąjį ugdymą: situacija ir įžvalgos“.
Seminaras surengtas pagal projektą ,,Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ (Projektą finansuoja Europos Sąjunga (projekto Nr. S-DNR-20-4), pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT). Projekto idėja – ištirti dirbtinio intelekto (DI) pritaikymo galimybes mokyklose ir sukurti mokymosi analitikos, kaip vienos iš DI taikymo galimybės švietime, plėtojimo scenarijus siekiant modernizuoti bendrąjį ugdymą Lietuvoje pasitelkus DI.
Baigėsi „Mokyklų tobulinimo centro“ ir jo įgyvendinamų programų „Vaikų žemė“ bei „Renkuosi mokyti!“ vykdomo nacionalinio projekto „Skaitmeninė įvairovės literatūros biblioteka Lietuvos mokykloms“ pirmoji mokyklų atranka. Projekto organizatoriai džiaugiasi, jog šiemet sulaukė paraiškų net iš 46 mokyklų, išreiškusių norą naudotis skaitmeninės bibliotekos turiniu.
Jau nuo naujų mokslo metų įvairovės literatūra naudosis atrinktos mokyklos iš Kauno, Klaipėdos, Pakruojo, Jonavos, Šakių, Biržų, Mažeikių, Panevėžio rajonų, Visagino, Raseinių ir kitų Lietuvos vietų.
Mokykla dar dažnai suvokiama kaip vieta, kurioje mokiniai paprasčiausiai pasisemia tam tikrų dalykų žinių, o atėjus laikui jų lygį pasitikrina egzaminuose. Visgi švietimo ekspertai sutaria, kad mokyklos vaidmuo privalo būti gerokai platesnis, o mokiniai pamokose turėtų gauti ne tik teorinių ir praktinių žinių, bet ir ugdytis kitas sau bei visos visuomenės raidai svarbias kompetencijas, tokias kaip pilietiškumas, socialinis jautrumas ir empatija, emocinis intelektas. Tačiau ar Lietuvos mokyklos turi tam galimybių ir įrankių?
Antrus metus organizuojamas renginys šiemet skiriamas dviem svarbioms progoms – gegužės 7 dieną minimai Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai bei gegužės mėnesiui, kurį tradiciškai laikomas poezijos mėnesiu. Šventinės savaitės metu bus surengta 10 nemokamų renginių, kurių metu vaikai ir paaugliai galės virtualiai susitikti su poetais, rašytojais, kultūros, meno bei švietimo pasaulio žmonėmis. Kiekvieną dieną 10 val. vyks literatūrinės edukacijos mokykloms „Be cenzūros“, o vakarais nuo 19 val. šeimos su vaikais kviečiamos į jaukius ir smagius pokalbius su ryškiausiais pastarųjų kelerių metų vaikų poezijos kūrėjais.
Ne vienerius metus dokumentinį kiną į mokyklas nešantis festivalis „Nepatogus kinas“ pradeda įgyvendinti pilotinį pedagogų profesinės kvalifikacijos kėlimo projektą. Dokumentinių filmų pagrindu sukurta mokymų programa pilietinio ugdymo lauke dirbantiems pedagogams suteiks žinių ir praktinių įrankių, padedančių įtraukti moksleivius į vietos bendruomenei svarbių socialinių problemų sprendimus.
Kovo 31 d. 15-16 val. rengiame virtualų projekto pristatymą susidomėjusioms mokykloms. Renginio metu išsamiau papasakosime apie bibliotekos idėją, joje publikuojamų medžiagų panaudojimą formaliajame švietime, atsakysime į visus rūpimus klausimus. Renginys nemokamas, tačiau būtina registracija https://forms.gle/e2iXe6fQiF6oitxy5
Tapkite vieną pirmųjų šalies mokyklų, kuri nemokamai naudosis skaitmeninės įvairovės literatūros biblioteka ir integruos jos turinį į savo pamokas.
2020 m. „Nepatogus kinas“ kartu su projekto partneriu „Mokyklų tobulinimo centru“ pradėjo įgyvendinti nacionalinį projektą „Nepatogaus kino klasė: sisteminio pokyčio link“.
Projekto tikslas – kelti Lietuvos mokytojų kvalifikaciją, sukuriant pedagogų profesinės kvalifikacijos kėlimo programą bei pasiūlant platformos www.nepatogauskinoklase.lt rėmuose veikiančią tvarią ir plačiai prieinamą ugdymo ir mentorystės programą bei praktinius įrankius, padedančius mokytojams stiprinti moksleivių pilietines kompetencijas ir didinti jų įsitraukimą į pilietines veiklas.
2020 m. „Mokyklų tobulinimo centras“ pradėjo įgyvendinti nacionalinį projektą „Skaitmeninė įvairovės literatūros biblioteka Lietuvos mokykloms“.
Projekto tikslas – sukurti visoms Lietuvos mokykloms prieinamą internetinę biblioteką, kurioje bus talpinamos įvairių žanrų knygos (ar jų ištraukos) vaikams ir paaugliams, be kitų temų paliečiančios įvairovės ir žmogaus teisių klausimus. Kiekvienai knygai bus kuriamos mokymo medžiagos, kurias mokytojai galės naudoti dėstydami įvairius mokymo dalykus – literatūrą, istoriją, etiką, geografiją (ar vesdami integruotas pamokas).
Projektu siekiame
Projektas „Bendradarbiaujančios klasės“ kartu su „Mokyklų tobulinimo centru“ mokyklas kviečia jungtis prie didžiausios bendradarbiavimo pamokos skirtos Vasario 16-ajai.