Nepalikite jų dūlėti ant lentynos – atnaujinkite išugdytus bendradarbiavimo, komunikavimo ir problemų sprendimo gebėjimus.
Pasaulio ekonomikos forumo parengtoje ataskaitoje „Naujoji švietimo vizija – skatinti socialinį ir emocinį mokymąsi pasitelkiant technologijas“ („New Vision for Education: Fostering Social and Emotional Learning Through Technology“, 2016) atkreipiamas dėmesys į tai, kad didėja atotrūkis tarp tų gebėjimų, kurie išugdomi, ir tų, kurių reikia gyvenime.

Šioje ataskaitoje nagrinėjama, kaip pagrindinių gebėjimų ir charakterio savybių, reikalingų XXI a. švietimui, rinkinys, apibrėžtas ankstesnėje ataskaitoje („Naujoji švietimo vizija – atverti technologijų galimybes“, 2015 m.), leidžia atlikti kur kas daugiau nei tiesiog gilinti XXI a. gebėjimus.
Ataskaitai surinkti duomenys rodo, kad skaitmeninėje ekonomikoje kinta darbo pobūdis. Šiandien daugiausia galimybių gauti darbą turi asmenys, gebantys bendradarbiauti, bendrauti ir spręsti problemas. Drauge su įgytais tradiciniais gebėjimais socialiniai ir emociniai gebėjimai (SEM) (angl. Social and Emotional Learning (SEL)) parengia mokinius sėkmingai gyventi ir dirbti sparčiai besivystančios skaitmeninės ekonomikos pasaulyje.
Socialinio ir emocinio mokymosi gebėjimai – tai pagrindinius – skaitymo, rašymo ir skaičiavimo – gebėjimus papildantys gebėjimai. Jais grindžiamas kūrybiškumas, gebėjimas spręsti problemas, taip pat bendravimas. Jų šerdį sudaro socialinė tarpusavio sąveika.

Kokių gebėjimų reikia labiausiai?

Atliktų 213 tyrimų analizė atskleidė, kad mokinių, kurie mokėsi ugdydami socialinius ir emocinius gebėjimus, mokymosi pasiekimai buvo vidutiniškai 11 procentinių punktų geresni, nei tų, kurie mokėsi ugdydami tradicinius gebėjimus.
Išugdyti SEM gebėjimai suteikia ilgalaikių privalumų, pavyzdžiui geresnes galimybes gauti darbo, geresnius mokymosi rezultatus. Geri lyderystės gebėjimai, smalsumas taip pat yra svarbūs gebėjimai mokiniams, užtikrinantys jiems geresnes ateities galimybes.

Kitoje Pasaulio ekonomikos forumo ataskaitoje, „The Future of Jobs“, pristatytoje 2016 m. kasmetinio susitikimo Davose (Šveicarija) metu, gilinamasi į užimtumo, įgūdžių ir darbo jėgos ateities strategiją.

Ataskaitos išvados grindžiamos įtakingiausių pasaulio darbdavių įmonėse dirbančių žmogiškųjų išteklių specialistų ir strategų atsakymais dėl to, kokį poveikį dabartiniai pokyčiai pasaulinėje darbo rinkoje daro galimybėms įvairiausiose pasaulio vietose ir ūkio šakose ir gauti darbą, kokių gebėjimų turintys asmenys turi daugiausia galimybių įsidarbinti.

10 svarbiausių gebėjimų

 

Politikai, švietimo specialistai, mokinių tėvai, verslininkai, mokslininkai, naujų technologijų kūrėjai, NVOs siekia, kad SEM gebėjimų ugdymas taptų visų pasaulio šalių švietimo sistemų bendru tikslu ir kompetencija.

Parengė „Lyderių laikas“
Šaltinis – „World Economic Forum“ internetinės svetainės tinklalapyje paskelbtas „World Economic Forum“ tinklalapio redaktorės Jenny Soffel straipsnis „What are the 21st-century skills every student needs?“ (2016 m. kovo 10 d.)

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Komentarų modulį sukurė CComment

Naujienlaiškių prenumerata

VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“ svetainėje įvesdami savo el. pašto adresą galite užsisakyti naujienlaiškius, kurių pagalba Jus informuosime apie mūsų organizuojamus mokymus, renginius ar pasidalinsime kita jums aktualia informacija ir naujienomis. Užsisakius naujienlaiškį, Jūsų el. pašto adresą naudosime remdamiesi Jūsų sutikimu, kurį galite bet kuriuo metu atšaukti atsisakydami prenumeratos. Tvarkant duomenis Jūsų el. pašto adresą priskirsime tam tikrai prenumeratorių kategorijai, kurią prenumeruodami pasirenkate. Tai darome tam, kad galėtume pateikti labiau individualizuotus pasiūlymus. Prenumeratorių kategoriją galėsite bet kada pakeisti ar atsisakyti pakartotinai užpildę prenumeratos informaciją. Išsiuntus naujienlaiškį, programa renka statistinius duomenis apie Jūsų veiksmus su naujienlaiškiu, pavyzdžiui ar atidarėte ir kada el. laišką, kokias ir kada paspaudėte nuorodas, programa fiksuoja naudotojo IP adresą, įrenginio bei naršyklės, kuriuos naudojote laiškui atidaryti, versiją. Su Jūsų el. pašto adresu susijusią statistiką saugome 2 metus nuo to momento, kai paskutinį kartą atsidarėte naujienlaiškį. Jūsų el. pašto adresą naujienlaiškių siuntimo tikslu tvarkysime iki Jūsų atsisakymo gauti Mokyklų tobulinimo centro informacinius pranešimus. Atsisakyti prenumeratos galite naujienlaiškio apačioje paspausdami atitinkamą nuorodą arba rašydami adresu info@mtc.lt
Viešoji įstaiga „MOKYKLŲ TOBULINIMO CENTRAS“ įmonės kodas 124631338, įsikūrusi kultūros ir švietimo centro „Vilniaus mokytojų namai“ Mokymosi ir informacijos centre II a. Vilniaus g. 39 LT-01119 Vilnius Tel. +370 5  212 7183 Faks. +370 5  212 7173 El. paštas: mtc@mtc.lt Mūsų darbo laikas: I - IV 9 - 18 val., V 9 - 17 val. Žemėlapis

Norėdami Jums pasiūlyti pilnavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus, Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos. Slapukų politika