Birželio 16-ąją šventiškai paminėjome programos „Renkuosi mokyti!“ 9-osios dalyvių kartos išleistuves į alumnystę. 22 dalyviai dvejus savo metus skyrė darbui Lietuvos mokyklose, įgijo neįkainojamos patirties bei iš arti pažino ugdymo procesą. Baigus programą, dalyviai skatinami likti švietime ir toliau jame kurti pokytį, skleidžiant „Renkuosi mokyti!“ puoselėjamas vertybes.

2018 metais gausus būrys entuziastingų ir pokyčiais tikinčių žmonių nusprendė savo karjerą pasukti kita kryptimi ir prisijungti prie „Renkuosi mokyti!“ programos. Praleisti du metai programoje kiekvienam iš jų buvo išties kupini iššūkių, o tuo pačiu ir naujų galimybių. Nuo vasaros mokyklos ruošiantis darbui klasėse iki kasdienio darbo su vaikais – visa ši nauja patirtis tiek asmeniškai praturtino pačius dalyvius, tiek ir mokyklų bendruomenėse atnešė naujų idėjų bei įkvėpimo.

Dalyvių kelias švietime po šio etapo tikrai nesibaigia. Iš dalyvių jie tampa alumnais, o tai tik jų kelio švietime pradžia. Programos metu įgyta patirtis, žinios, praktika leidžia geriau suprasti, kokių pokyčių švietime reikia, kad vieną dieną kiekvienas vaikas mokykloje galėtų atskleisti savo potencialą. Todėl alumnystės etapas programoje turi išties didelę reikšmę.

„Du metai švietime su „Renkuosi mokyti!“ programa yra tik pirmasis žingsnis į ilgalaikius ir tvarius pokyčius. Todėl programą ruošiame taip, jog dalyviai per šį laiką įgytų įvairiapusiškų žinių ir gebėjimų, kurie padėtų suprasti, ko švietime labiausiai trūksta, o supratus – veikti,“ – pasakoja programos „Renkuosi mokyti!“ vadovė Agnė Motiejūnė.

Beveik 80 proc. programą baigusių 9-osios kartos dalyvių sieja savo ateitį su švietimu ir ketina prisidėti prie tolimesnio tvarių pokyčių kūrimo. Dalis jų ir toliau tęsia mokytojo darbą, kita dalis savo darbą mokykloje sieja su mokyklos vadovo pozicija. Taip pat „Renkuosi mokyti!“ alumnai prisideda prie švietimo pokyčių dirbdami valstybiniame sektoriuje, atstovaudami viešąjį interesą ar prisidėdami prie nevyriausybinių organizacijų veiklos vystymo.

Programą įgyvendinančio Mokyklų tobulinimo centro steigėja Dr. Eglė Pranckūnienė pastebi, jog dabartinėje situacijoje, kuriai įtakos turėjo nuotolinis mokymasis, „Renkuosi mokyti!“ alumnų atnešamos idėjos yra ypač vertingos.

„Teigiami pokyčiai švietime šiuo metu reikalingi labiau nei bet kada anksčiau. Aplinkybės atnešė naują, dar nepažįstamą situaciją, kuomet teko prisitaikyti prie nuotolinio ugdymo. Tai neabejotinai turės įtakos tolimesnei švietimo raidai, tačiau imlūs ir entuziastingi švietimo specialistai gali padėti su šia situacija susitvarkyti operatyviau ir kūrybiškiau,“ – teigia švietimo ekspertė.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1